Första Avenger: Konfrontation - Popcornnews Review

Innan biografskärmarna kom ut de första avengersna, som förenade 7 superhjältar omedelbart, det verkade oss att 7 är en folkmassa och i allmänhet en misslyckad idé. I "Första Avenger: Konfrontation" - redan 12 superhjältar (!) Och 3 skurkar, men Marvel lyckades återupprepa "Chip" av de första "Avengers" - och var och en av karaktärerna i "konfrontationen" är exakt på plats .

Historien berättade i "Första Avenger: Konfrontation" kommer att verka bekant för dem som läser Marvel Comics 2006-2007 - filmen tjänar som en uppföljare samtidigt och "vinteroldat" och "Avengers: Era Altron". Allt börjar med det faktum att Kaps lag är Falcon, en svart änka och en skarp häxa under ledning av Steve Rogers - går till Capture Crossbones (Frank Grillo är redan ett tecken på dem som har sett "Winter Soldier", höger Nu har hans hjälte förvärvat ett par ärr, vilket, hur det är känt att dekorera någon man). Crossobounds Det briljanta KAP-teamet stannar, men slutar med många civila offer.

Cappers operation lockar myndigheternas uppmärksamhet, och Steve Roz driers sammanfattas för att träffas med General Ross (William Herrt "upplyst" i samma roll i "otroliga hulka" tillbaka 2008). Förenta staternas regering och var inte särskilt helt avengers efter händelserna i saften (hänvisning till "era altron") - och nya offer, även om beslaget av korsounds, är det alls nödvändigt för någonting. Tony Stark, som moderen till en av de som dödades i Sokovia anklagade sin sons död, stöder oväntat generell Ross, som förklarar att Avengers skulle behöva ta kontroll.

Första Avenger: Konfrontation - Popcornnews Review 81153_1

Naturligtvis, inte alla håller med i järnmannen och den allmänna Ross, men tills konfrontationen är begränsad till en artig diskussion. Det finns emellertid inte tillräckligt med artighet: Terrorister attackerar FN: s konferens, och detta anklagas för en vintersoldat. Utanför vårdnaden av Baku Barnes körs (inte utan hjälp av Baron Helmut Zemo), och Steve Rogers skyddar sin bästa vän och svär för att bevisa sin oskuld. General Ross vill ha cappiece och hans team att arrestera, men Tony Stark frågar allmänna 36 timmar för vilka hon lovar att återvända superhjältar utan incidenter. Så börjar det fulla "inbördeskriget".

Vid första anblicken kan det tyckas att i "Första Avenger: Konfrontationen" med Superhero (och Superzlodes) var fortfarande överväldigad - här och CEP, och järnmannen och vintersoldater och "nykomling" i ansiktet av a Man-spindel och Black Panther - i allmänhet All All All. Men mycket snabbt måste publiken förstå att "konfrontationen" är, som utlovade skapare, först och främst berättelsen om två nyckelhjältar, Steve Rogers och Baku Barnes, om deras vänskap och hinder på väg.

Men från att röra vänliga scener "den första Avenger: konfrontationen" blir inte till "snoty" superhero melodrama - åtgärden här är mer än tillräckligt, och den spännande slags scenen "vägg ​​på väggen" på flygplatsen i Berlin ( Kapplet mot Team Stark) fascinerar bokstavligen med sin underhållning. Även om antalet deltagare i denna kamp "vägg ​​på väggen" med olämpliga ögon är utspridda, ser scenen inte "överbelastade" hjältar. Hjälp henne att skjuta, förresten, de riktiga proffsna av Hollywood militanter är skaparna av John Whitch.

Första Avenger: Konfrontation - Popcornnews Review 81153_2

Den mest anmärkningsvärda är hur båda lagen arbetar med vad en klarhet: ally häxan använder sin styrka att "suga" ett lock i ett hopp på en höjd, ett falcony öga "skjuter" en man-ant man, som på pilar kommer att flyga under Armor Tony Stark, Spiderman Det fångar ditt nätverk ... Tja, okej, vi kommer inte att spolas, den här scenen är exakt nödvändig för att se dem!

Första Avenger: Konfrontation - Popcornnews Review 81153_3

I mitten av uppmärksamheten är det mesta av filmen tre hjältar - Steve Rogers, Baks Barnes och Tony Stark, som plötsligt upptäcker pappersfrågor (men dessa avundsjuka börjar vi märkte på släpvagnen, när Stark, vänder sig till locket, säger att han brukade vara hans vän). Stark startar sin far till Capo - listan över hans påståenden visar sig vara det faktum att Howard Stark, de säger, älskade Steve Rogers mer än hennes son. Det faktum att Stark och Rogers saknar varandra, det var tydligt från de första "Avengers" - och i "konfrontationen" var det väldigt coolt att exakt kulminationen av denna konflikt, när hjältarna äntligen flyttade från artiga ord till Brutal Mordoba.

Första Avenger: Konfrontation - Popcornnews Review 81153_4

Sammanfattar och kommer ihåg oppositionen av "Första Avenger" och "Batman mot Superman", vi vill säga att dessa två superhjälte blockbusters är helt annorlunda på varandra. Vi kommer inte att ge vår bedömning "Batman mot Superman", säg bara att "konfrontationen" kostar honom att vänta i flera år, filmen är verkligen intressant, spännande, "kedja" och, med tradition för underverk, bara roligt.

Allt i filmen!